Podijeljenost mišljenja stručnjaka i roditelja o korištenju pametnih telefona u školama potaknula je raspravu o tome trebaju li djeca nositi ove uređaje u edukacijskim ustanovama ili bi njihova upotreba trebala biti zabranjena. Iz Ujedinjenih naroda (UN) stižu upozorenja o opasnostima koje pametni telefoni mogu predstavljati u školama, uključujući ometanje učenika tijekom nastave, rizik za privatnost te mogućnost internetskog zlostavljanja.
UNESCO, UN-ova agencija za obrazovanje, znanost i kulturu, ističe da bi se u školama trebala koristiti samo tehnologija koja podržava proces učenja, te stoga poziva na razmatranje zabrane pametnih telefona u učionicama. No, situacija je različita u različitim zemljama – Bangladeš je već 2017. godine zabranio mobitele učiteljima i učenicima, Francuska također ima sličnu zabranu, dok se Nizozemci pripremaju uvesti slično pravilo sljedeće godine. Velika Britanija, s druge strane, nema opće pravilo o korištenju pametnih telefona u školama, a odluke o tome ostavljene su učiteljima.
- TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA -
Manos Antoninis, autor studije 2023 Global Education Monitor, upozorava na negativne učinke pametnih telefona na edukaciju djece, naglašavajući da konstantno ometaju učenike. Njegova studija ukazuje na poboljšanje akademskih performansi učenika nakon što su pametni telefoni bili zabranjeni. Iako postojeći dokazi ne podržavaju pozitivan utjecaj tehnologije u učionicama i na obrazovanje općenito, iz UNESCO-a ističu moguće probleme koje tehnologija može izazvati pri stjecanju tradicionalnih ključnih vještina poput čitanja.
Škole koje dopuštaju telefone kao edukativne alate suočavaju se s čestim korištenjem istih u svrhu društvenih mreža, ali i kao alata za zlostavljanje drugih učenika. Antoninis smatra da učenici ne bi trebali biti potpuno zaštićeni od tehnologije, no naglašava važnost jasnih pravila o dopuštenoj tehnologiji u školama kako bi se smanjili negativni aspekti.
S druge strane, neki, kao što je Sara Hannafin iz jednog britanskog školskog sindikata, zagovaraju ideju da su škole mjesto gdje djeca trebaju biti pripremljena za budućnost i vanjski svijet, što uključuje i upravljanje vremenom provedenim pred ekranima. Također, Hannafin naglašava važnost pametnih telefona za djecu koja putuju do škole i nazad, jer im omogućuje ostanak u kontaktu s roditeljima.
S obzirom na podijeljenost mišljenja, ovo pitanje ostaje otvoreno, a donošenje odluka o korištenju pametnih telefona u školama zahtijeva pažljivo razmatranje njihovih prednosti i opasnosti kako bi se osiguralo sigurno i produktivno okruženje za učenje.