Njega pratite, gledate, slušate, čitate… željno očekujete svaku njegovu objavu, novi video ili savjet. Riječ je o Kristijanu Jakšiću, jednom od najpopularnijih hrvatskih influencera kojeg prati nekoliko desetina tisuća ljudi, i to na TikToku, Instagramu i YouTubeu, a kako sam kaže, odnedavno i na LinkedIn-u i X-u (bivšem Twitteru).
Doznajte kako je tekao njegov put, kako dolazi do ideja, gdje nalazi inspiraciju, smatra li da nedostaje influencera na bespućima društvenih mreža, ali i kako balansira privatni i javni život.
- TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA -
Kako ste se počeli baviti influencerstvom i što vas je privuklo tom poslu, ako to uopće nazivate poslom?
Od malena sam bio sramežljiviji klinac, nisam imao samopouzdanja. S 14 godina sam na YouTubeu naletio na nekoliko YouTubera koji su promovirali osobni razvoj. Davali su savjete o tome kako se ljepše oblačiti, kako razviti socijalne vještine, kako se ponašati u ženskom društvu, kako podići samopouzdanje itd. Počeo sam primjenjivati sve što su govorili i s vremenom sam vidio veliku promjenu na sebi, postao sam potpuno druga osoba. Youtuberi koje sam gledao su doslovno promijenili moj život te sam ja želio biti kao oni. Ja sam želio biti taj YouTuber koji će drugima pomoći. Da ovo smatram poslom zato što zahtjeva vrijeme i trud kako bi se ostvario uspjeh u tom području.
Koje su najveći izazove s kojima ste se susreli kao influencer?
Najveći izazov je definitivno hejt. U početku mi je to jako teško palo s obzirom na to da se nikad do tada nisam susreo s tim.
- TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA -
Drugi izazov je naravno zadržavanje relevantnosti. Stalno treba razmišljati o tome kako da sadržaj učinim zanimljiv da mi gledanost ne padne. Treći izazov je odabir s kojim brendovima ću surađivati. Iako sam imao upita da surađujem s brendovima koji se ne poklapaju s onim što promoviram i nudili su mi velike iznose morao sam ih odbiti radi održavanja integriteta i autentičnosti.
Kako održavate autentičnost i bliskost s vašom publikom u današnjem brzom svijetu društvenih medija?
- TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA -
Autentičnost je nešto što spontano dođe. Nije da previše razmišljam o tome. Znam u što vjerujem i zašto ovo radim.
Koja vam je bila najinspirativnija kampanja s brendom s kojim ste surađivali?
- TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA -
Najinspirativnija bila je suradnja s jednim brendom odjeće. Marku su zapravo pokrenula dva prijatelja mojih godina te su me zamolili da budem jedan od influencera u kampanji. Bilo mi je drago surađivati s dečkima mojih godina koji su ambiciozni i poduzetni.
- TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA -
Kako balansirate između vašeg privatnog života i online prisutnosti?
Ja sam vrlo otvoren tako da je veliki dio mog privatnog života zapravo javan, ali neke stvari naravno ne iznosim u javnost. Koliko god volim biti na kameri toliko volim i biti sam sa sobom, na miru. Ne nosim uvijek mobitel sa sobom i volim provoditi vrijeme u prirodi.
- TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA -
Koji savjet biste dali budućim influencerima koji žele graditi uspješnu online zajednicu?
Prvo moraju definirati koji je cilj snimanja. Što žele postići? Da li žele ljude nasmijati, zabaviti, educirati, inspirirati? Kad su to definirali trebaju odrediti koliko često će snimati. Konzistentnost je ključ. Također trebaju se pomiriti s činjenicom da se neće svima svidjeti i da će uvijek biti ljudi koji ih ne vole, bez obzira na to što snimaju.
- TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA -
Zapravo, zanima nas smatrate li da na sceni nedostaje influencera, odnosno dovoljno autentičnih kreatora?
Influencera ne nedostaje, dapače ima ih i previše jer danas svatko može upaliti mobitel snimiti neki brzi video i dobiti preglede. Ali smatram da nedostaje influencera koji zapravo žele dati neku vrijednost ljudima koji ih prate. Podosta influencera gleda kako da dobe što više pregleda i zarade što više novca kako bi hranili svoj ego. Ja se osjećam odgovorno svojoj publici dati nešto što oni mogu iskoristiti u svom životu kako bi im bilo bolje.
Koja tema vam je najbliža srcu i koju poruku želite prenijeti svojoj publici?
Moja najdraža tema je osobni razvoj. Svi moji videi zapravo su na tu temu samo prenosim poruku na drugačiji način. Glavna poruka koju želim prenijeti svojoj publici je to da se suoče s novim izazovima kako bi mogli otkriti svoje sposobnosti.
Kako se nosite s negativnim komentarima ili kritikama na društvenim mrežama?
Danas sam se na to navikao. Čak se smijem dok čitam komentare iskompleksiranih ljudi kojima je dosadno u životu pa moraju svoje nezadovoljstvo izražavati pisanjem maloumnih komentara. Ako netko ostavi inteligentnu i konstruktivnu kritiku koja ima smisla onda ću je analizirati i izvući pouku iz toga.
Kako planirate i razvijate svoj sadržaj kako biste održali interes svoje publike, koliko cijeli taj proces traje?
Razmišljam o tome što mogu ponuditi ljudima, a da toga još nema na našem području. Razmišljam o nekom izazovu koji bih ja želio napraviti te kako da to pretvorim u video s kvalitetnom porukom. To je nešto što uvijek traje, ne postoji određeno vrijeme kad razmišljam o tome, mogu biti u autobusu, u restoranu, u teretani i na pamet mi padne ideja.
Koje platforme društvenih medija najviše koristite, znamo da ste jako aktivni na Instagramu i TikToku?
TikTok, Instagram i YouTube su glavne platforme na kojima objavljujem. Objavljujem i na LinkedIn-u, a nedavno sam počeo i na X-u (ex. Twitter).
Kako se vaš pristup publici promijenio tijekom vašeg putovanja kao influencera?
Pristup se jako promijenio i stalno se mijenja jer se i ja mijenjam. Početak je bio vrlo nespretan i moje komunikacijske poruke bile su vrlo površne. Sada nakon 5 godina svoje misli izražavam puno konkretnije.
Kako vaši osobni interesi utječu na sadržaj koji stvarate?
Moji osobni interesi su ono što jedino i utječe na stvaranje sadržaja. Ako želim sebi zadati novi izazov onda ću dokumentirati cijeli proces. Imam svoj stil, svoj karakter i držim se toga. Ne pratim trendove, znam da bih mogao pokupiti masu pregleda prateći trendove, ali ne želim površnu publiku.
Kako se osjećate što imate tako velik utjecaj na ljude i kako koristite taj utjecaj pozitivno?
Osjećam se ponosno zato što sam uložio jako puno vremena da dođem do ove razine i znam da sam to napravio radeći dobru stvar. Svoj utjecaj koristim tako što vlastitim primjerom potičem mlade ljude da izađu iz svoje zone komfora i da se suoče s novim izazovima.
Kako vidite budućnost influencerstva i društvenih medija uopće, gdje su po vama pozicionirani klasični mediji – radio, TV, novine…?
Društvene mreže već su sad glavni medij, a tako će se nastaviti i u budućnosti. Radio može opstati ako se prebaci u format pogodan za društvene mreže kao na primjer podcast. TV je već sad zamijenjen Netflixom, a novine su ionako već u online formatu.
Želite li Kristijana angažirati na nekom od svojih projekata, kako do njega doći doznajte na njegovoj službenoj mrežnoj stranici – lifestylebykristijan.com.