U pokušaju da se ponašate pristojno i opušteno u omiljenom kafiću, možete naići na situacije koje vam nisu jasne, a koje bi mogle uzrokovati neželjene probleme. Nedavno istraživanje je otkrilo da postoje određene greške koje bi mnogi posjetitelji ugostiteljskih objekata trebali izbjegavati kako bi se osjećali ugodno i doprinijeli boljem iskustvu za sve.
Narudžba “iznenadi me!” može iznenaditi i konobare, ali ne na pozitivan način. Iako se čini zanimljivom zamisli, konobari nisu čarobnjaci koji mogu bez greške pogoditi vaše skrivene želje. Umjesto toga, stručnjaci preporučuju da budete konkretniji u izražavanju svojih preferencija kako bi vaša narudžba bila točna i zadovoljavajuća.
- TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA -
Davanje napojnica je uobičajena praksa za nagrađivanje odlične usluge, no važno je znati kako pravilno postupiti. Prema istraživanju objavljenom u Reader’s Digestu, mnogi konobari dijele napojnicu među sobom, neovisno o tome kome je posluživanje bilo. Umjesto da pokušavate dati napojnicu konkretnoj osobi, preporučuje se ostaviti je u posudi na blagajni ili dodati prilikom plaćanja karticom.
Jedna od čestih zamki je i traženje rasporeda svog omiljenog konobara. Iako cijenite izvanrednu uslugu, pitati za raspored ili ispitivati druge zaposlenike o radnom vremenu konobara može stvoriti nelagodu među osobljem. Umjesto toga, stručnjaci savjetuju da konobaru izrazite pohvalu za dobar posao ili, još bolje, ponudite dodatnu napojnicu kao znak zahvalnosti.
Poznato je da buka u kafićima često zahtijeva malo povisivanje glasa kako bi narudžba bila jasno čujna. Konobari cijene kada gosti naručuju glasno i jasno. Mobilne aplikacije ili jednostavan papirić mogu vam pomoći ako se osjećate nelagodno zbog podizanja glasa.
Na temelju razgovora s konobarima, pokazalo se da je ispravno reagirati ako naručeno piće nije ono što ste dobili. Ne biste trebali oklijevati zamijeniti piće ako nije ispravno ili je pogrešno. Konobari su tu da bi vam pružili kvalitetno iskustvo, pa su često više nego spremni ispraviti svoje greške.
- TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA -
Osim toga, postoji i nekoliko suptilnijih grešaka koje treba izbjegavati. Na primjer, pretpostavka da konobari žele čuti vaše savjete ili “trikove” o pripremi pića može biti neprimjerena. Konobari su već stručnjaci u svom poslu, pa je uvijek bolje pitati ih prvo jesu li zainteresirani za vaše ideje.
U konačnici, cilj je stvoriti ugodno okruženje za sve posjetitelje i osoblje. Prema stručnjacima, najbolji pristup je biti jasan, strpljiv i pristojan prema konobarima. Tako ćete osigurati ugodno iskustvo za sebe i druge goste, te doprinijeti pozitivnoj atmosferi u omiljenom kafiću.