Ikea snižava prosječne prodajne cijene svog namještaja u cijelom svijetu budući da inflatorni pritisci polako popuštaju iako se ekonomski uvjeti pogoršavaju.
Prodaja najvećeg svjetskog trgovca namještajem porasla je 6,6 posto na 47,6 milijardi eura u godini do kraja kolovoza, no samo zahvaljujući višim cijenama budući da su se količine smanjivale.
- TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA -
Tijekom pandemije Covida 19 Ikea je bila prisiljena ići protiv svoje prakse snižavanja cijena jer su viši troškovi sirovina i transporta prisilili da dio troškovnog udara prenese na kupce.
Niži troškovi opskrbe
“U 2023. godinu smo ušli s višim cijenama nego što smo željeli. Snižavali smo cijene krajem 2023. i ulaskom u 2024. troškovi opskrbe počeli su nam padati” rekao je Jon Abrahamsson Ring, izvršni direktor Inter Ikee, vlasnika brenda i koncepta trgovina.
Jesper Brodin, izvršni direktor glavnog Ikeinog trgovca na malo, Ingka, dodaje: “Ovo su vremena da se vežete. Vožnja u sljedećih nekoliko godina neće biti mirna. Ono što vidim za ovu godinu je da su kupcima zbog kamatnih stopa pred izazovom. Stoga smo snižavali naše cijene, svako tržište ulaže u niže cijene”.
Iz Ikee ističu da se trend naglog povećanja cijena inputa posljednjih godina preokreće što švedskom gigantu otvara prostor da počne snižavati vlastite visoke cijene i ponovno u ponudu vrate sve proizvode nakon razdoblja slabe dostupnosti uzrokovanog problemima u globalnim opskrbnim lancima.
- TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA -
Međutim, priznaju su da nisu sigurni hoće li taj potez pomoći u poticanju potrošačke potrošnje s obzirom na to da se niz zemalja suočava s prognozama recesije.
“Na koji način to potiče potrošnju? Je li moguće generirati rast kroz pristupačnost? Tijekom krize Lehman Brothersa 2008. to je bilo moguće u sjevernoj Europi, ali ne i u južnoj Europi”, primjećuje Brodin.
- TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA -
Rast broja posjeta
FT piše da se Ikea suprotstavlja trendu brojnih trgovaca koji su se odlučili smanjiti broj trgovina pod upravljanjem.
Ingka, koja upravlja s 537 trgovina različitih veličina, otvorila je 60 novih lokacija prošle godine uključujući one u središtu Kopenhagena, Madrida i San Francisca, kao i niz dostavnih centara.
- TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA -
“To je poput smrti knjige”, rekao je Brodin, aludirajući na proročanstva o kraju trgovine. Broj posjeta njezinim trgovinama porastao je sedam posto na 697 milijuna prošle godine, dok ih Ikea sve više koristi kao centre za isporuku i logistiku svog internetskog poslovanja.
U posljednjih pet godina švedska korporacija prošla je opsežnu transformaciju, odmaknuvši se od puke ponude velikih trgovina izvan gradova prema konceptu više trgovina u gradskim središtima i nudeći širu lepezu usluga poput dostave, montaže i planiranja.