Tijekom ljetnih vrućina upravo su klima–uređaji zahvalni u vozilima jer se u njima visoke temperature gotovo duplaju.
Zbog toga liječnici upozoravaju vozače da se u takvim situacijama moraju pridržavati pravila ponašanja kako ne bi ugrozili svoje i zdravlje suputnika.
- TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA -
Ako je u automobilu uključen klima–uređaj, treba voditi računa da razlika između vanjske i temperature u vozilu ne bude viša od pet stupnjeva kako se ne bi izazvao temperaturni šok organizma.
Većina je ljudi sklona tijekom pasjih vrućina prostor vozila, ali i stanovanja rashlađivati s više od deset stupnjeva razlike, što nije bezazleno. Ponajprije jer se organizam fiziološki ne može brzo adaptirati na temperaturni stres ako se primjerice s dvadesetak stupnjeva u automobilu izađe na vrući asfalt i plus 40. Mogu se tada kao reakcija javiti lupanje srca, slabost, drhtavica, omaglica i drugo.
U takvim slučajevima odmah treba potražiti sjenovito mjesto, sjesti i popiti vodu laganim gutljajima, a bočice negazirane vode ili nezaslađenog (hladnog) čaja ljeti uvijek treba imati uz sebe.
Prije izlaska iz vozila treba malo odškrinuti prozor(e) i pričekati da se organizam “istemperira“ i najbezbolnije prilagodi vremenu. S klima–uređajima treba paziti da tijekom vožnje zrak ne ispuhuju direktno prema (su)vozačevim očima jer lako dolazi do njihove, odnosno upale sinusa i uha.
- TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA -
Vozači također trebaju imati na umu da tijekom visokih temperatura vozilo stvara efekt staklenika jer je izloženo sunčevim zrakama pa se unutršnjost brže zagrijava, a to može dovesti do opeklina kroz vjetrobransko, ali i kroz stakla od ostalih vrata vozila.
Na prometnicama i vožnji na otvorenoj cesti vozačima je značajna pomoć klimatizacija, ali kada je o parkiranju riječ, koliko god je moguće treba (po)tražiti sjenovito mjesto jer temperatura u vozilu koje je izloženo suncu u nekoliko sati može dosegnuti i točku ključanja.
- TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA -
Ni boja vozila ljeti nije beznačajna pa će crni i automobili tamnijih nijansi u odnosu na bijele i(li) pastelne varijante prije “zakuhati“. Veće razlike ipak neće biti ako i svijetlija vozila na suncu dulje stoje. Kako bi spriječili moguće opekline od pregrijanog volana i ploče s instrumentima, svrsishodno je koristiti vjetrobranski suncobran i navlaku za volan.
Ako ih nemate, nastojte potonje prije nego što izađete iz vozila prekriti bijelom pamučnom plahtom ili ručnikom, a svijetlijom tkaninom prekrijte i ostala sjedala jer u slučaju kožnih presvlaka mogu se dobiti opekline. Zato je potrebno u vozilu imati i kremu protiv opeklina, a uvijek vodite računa da ljeti u vozilu imate dovoljno pitke tekućine, kutiju slanih krekera i, ako je moguće, prijenosni (ručni) hladnjak.
- TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA -
Nemojte u automobile tijekom visokih temperatura držati mliječne i (suho)mesnate proizvode, čokolade, kekse s nadjevom, ali i boce pod tlakom (dezodoransi), kreme u bocama, ruževe i sličnu šminku. Iako je higijena vozila ljeti posebno važna, kada je i crijevne zaraze lakše dobiti, “limenog ljubimca“ treba održavati higijenskim sredstvima bez otpuštanja težih mirisa, a dobre učinkovitosti kada je riječ o dezinfekciji.
O mogućnostima inhalacije težih mirisa zbog ljetnih čišćenja u vozilu posebno moraju voditi računa osobe s dišnim tegobama (astmaši, oboljeli od bronhitisa, alergičari) kojima to, uz vrući zrak, može biti okidač napada. Sredstva koja ne nadražuju nos, oči i ne zagušuju prostor svojim mirisom mogu se pronaći na posebnim odjelima u trgovinama zdrave hrane i većim trgovačkim centrima.
- TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA -
Također u trgovinama autokozmetike treba nabaviti sredstva za zaštitu plastičnih, odnosno gumenih i elektroničkih dijelova u vozilu koji se pod toplinom sunčevih zraka dodatno isušuju i pucaju.
Uvijek u automobilu, uz papirnate ubruse, savjetuju liječnici, treba imati vlažne dezinfekcijske maramice, kako za ruke, tako i za čišćenje unutrašnjosti vozila, piše HAK revija.